Facebook Profiel omzetten naar Facebook Pagina

Ik krijg tegenwoordig twee vragen heel veel:

1/ oe doede da, twitter? Dan zeg ik ‘gewoon doen’

2/ ik heb bijna 5.000 vrienden, kan ik mijn profiel omzetten naar een pagina?

Dan zet ik het volgende in een mail, en nu kan ik ook verwijzen naar mijn site :-)

Profiel downloaden:

Het is aan te raden om eerst je profiel te downloaden, zodat je je foto’s nog hebt als je dat wilt: dat staat hier uitgelegd: http://www.facebook.com/help/?page=116481065103985

Profiel converteren:

Hoe je een profiel daadwerkelijk converteert: https://www.facebook.com/help/?page=213602951994043 en daar kies je voor de link ‘hier beginnen

Als je al een fanpage van jezelf hebt aangemaakt, kun je die ook weer verwijderen, dat gaat als volgt:

  • log in (maar dat zal al het geval zijn)
  • ga naar je fanpage
  • Klik op Pagina bewerken in de rechterbovenhoek van je pagina.
  • Selecteer Toestemmingen beheren in de linker-zijbalk
  • Klik op [je paginanaam] verwijderen. Je krijgt de mogelijkheid om je pagina onzichtbaar te maken of te verwijderen. Als je je pagina verwijdert, is dit definitief.

Als je dubbele fanpages hebt, kun je ze ook samenvoegen:
Je kunt alleen de pagina of plaats met minder vind-ik-leuks samenvoegen met de pagina of plaats met meer vind-ik-leuks. Dit doe je als volgt:

  • Ga naar de pagina of plaats met de meeste vind-ik-leuks. Deze houd je aan.
  • Klik op de knop Pagina bewerken in de rechterbovenhoek.
  • Selecteer Bronnen in de linkerzijbalk.
  • Klik op de link Dubbele pagina’s samenvoegen. Deze link verschijnt alleen als je twee pagina’s met vergelijkbare namen beheert.
  • Er verschijnt een dialoogvenster met pagina’s en plaatsen die jij beheert en die kunnen worden samengevoegd. Selecteer de pagina(‘s) die je wilt samenvoegen. Als je een plaats en een pagina samenvoegt, moeten ze dezelfde adresgegevens hebben.
  • Let op: de pagina of plaats met de minste vind-ik-leuks wordt van Facebook verwijderd en kan niet meer worden teruggehaald.
Dit bericht werd geplaatst in (e-)marketing en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Facebook Profiel omzetten naar Facebook Pagina

  1. yvessnoeren zegt:

    Wist ik niet, handig!

    Leuke tip in de rand, je kan op facebook pagina’s berichten posten per taal! (Super voor in ons landje dus)

  2. Jessica zegt:

    En hoe zet je je persoonlijk account om naar een BESTAANDE pagina? Ik wil alleen mijn bedrijfspagina beheren en af van mijn persoonlijk account!

  3. Pingback: Facebook Profiel omzetten naar Facebook Pagina | Nathalie's Weblog

Geef een reactie

